Friday, June 20, 2014

Cadangan Set Kesuburan Suami dan Isteri

Khas buat pengantin baru atau pasangan yang masih belum ada rezeki untuk dikurniakan zuriat, berikut adalah cadangan vitamin yang dapat membantu.


Cadangan Vitamin Untuk Suami

1. Zinc Complex

Zink memberi kesan terhadap pelbagai hormon termasuklah hormon seksual, hormone tiroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostat dan tiroid yang tidak aktif . Kekurangan zink juga dikatakan antara sebab kemandulan. Istilah yang digunakan adalah “Below the level of technical sterility”  bermaksud ‘di bawah paras kesuburan’. Ia mempengaruhi bilangan sperma (sperm count) dan pergerakan sperma (sperm motility). Justeru, zink ini memang penting untuk meningkatkan kesuburan.

2. Vitamin E

Vitamin E membantu meningkatkan hormon seks sama ada untuk  lelaki mahupun wanita. Keuni
kan Vitamin E Shaklee adalah kerana ianya turut mengandungi silenium berbanding lambakan Vitamin E lain di pasaran yang dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung dalam masa yang sama boleh meningkatkan pengeluaran hormon testosteron.


Cadangan Vitamin Untuk Isteri

1. GLA Complex

Berperanan membantu mengatasi masalah haid tidak yang teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti. Lebih baik dari Primrose Oil.

2. Alfalfa Complex

Alfalfa ini turut dikenali sebagai vitamin cinta. Ia membantu mengatasi rasa “sakit ketika bersama”, membantu atasi masalah keputihan, haid yang tidak teratur, senggugut dan membantu dalam hubungan suami isteri kerana fungsinya seperti herba Kacip Fatimah.
Walaubagaimanapun cadangan vitamin dan supplement adalah sebagai salah satu ikhtiar bagi anda. Bagi yang beragama Islam, jangan lupa berdoa kepada Allah swt semoga dipermudahkan ikhtiar kita. Dan jangan lupa untuk mengamalkan cara hidup sihat.
Wassalam.

credit : www.celikvitamin.com






No comments:

Post a Comment